Gravid i v 23

"Barnet Barnet är nu så stort att du kan känna de olika kroppsdelarna. Barnet fortsätter lagra fett men huden är ofta rynkig. Nu utvecklas bukspottkörteln som producerar hormoner och insulin. Insulin behövs för att transportera blodsockret till kroppens celler. Barnet börjar även varva perioder av vakenhet och sömn. Redan nu har bebisen en chans att överleva en eventuell för tidig födsel även om det ofta för med sig en del komplikationer. Vikt 600 gram."

Hämtat ifrån: www.vardguiden.se


Jag har gått upp 2 kg är trött så fort jag äter och har börjat fått svårt att sova. denna vecka blev det mellan 5-6 timmars sömn VARJE natt så känner mig lite sliten...


Thilda har övergått helt till att vara en "liten bebis" på mornarna & leker att hon byter blöjor & har sig. Rätt vanligt har jag hört när man får tillökning.


Nu ska jag ut på äventyr, ska fotografera ballerinor :)



Kommentarer
Postat av: Johanna - Fotoblogg!

Åhh så mysigt med nya bebisen! Känns inte så länge sedan jag själv var gravid, fast det snart är ett halvår sen! :)

2012-01-27 @ 20:42:55
URL: http://lionfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0