Min dotter vill inte veta av mig just nu...

   Det känns inget vidare när ens barn är jättesjuk och har feber, hostar så hon nästan spyr och mår allmänt dåligt. Hon sover hela dagarna och det enda hon tjatar om är "pappa"! Idag när jag kom hem ifrån jobbet och verkligen längtade efter henne så tänkte jag att hon måste ju ha saknat mig nu när jag jobbat dessa 3 dagar och hon varit hemma med pappa.

   Hon vill inte ens veta av mig, jag får inte peta på henne för då skriker hon och vill till pappa. Jag sitter med avund bredvid och får inte ens sitta nära för då knuffar hon bort mig. min kropp vill bara skrika, hemska tanke att ej känna sig välkomnad när jag är hennes egna mor.
  Jag vill bara gråta, jag vill ju trösta henne, pyssla om henne nu när hon är sjuk och bara gosa som hon gör med pappa. ALLTID förut när hon har varit sjuk så har hon varit mammagris men Jari har iallafall fått röra vid henne, leka med henne och hålla om henne. Hon vill inte ens ge mig en kram, det här känns jättehemskt och jag hoppas detta går över när hon blir frisk med i "stridens hetta" så känns det som om hon kommer fortsätta rata mig.

   Usch, är det någon som känt som jag? Jag blir bara ledsen, min lilla tjej, mitt hjärta, det skär i mig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0