Min mormor har cancer & jag kunde inte bry mig mindre :(

Min mor ringde mig och berättade att hon skulle komma till Sverige (Hon & mina två småsyskon bor i Oppdal under Trondheim i Norge). Anledningen var för att ormor har fått bröstcancer i båda brösten. Jag känner mig som en hemsk människa men de som känner mig vet att min mormor är inte bland de underbaraste människorna på jorden. Självklart kommer jag att gråta floder när hon försvinner men just nu är jag bara tom i sinnet och känner mest ilska över allt hon sagt och gjort genom åren. Men jag är inte hjärtlös så som sagt, såklart kommer jag att gråta.

Men att jag skall behöva känna ilska med någon som nästan ligger för döden är ju riktigt beklagligt. MEN en människa som inte gör annat än att trycka ner sina medmänniskor och gärna sin släkt är inte värd mycket i mina ögon, usch jag blir bara argare och argare ju mer jag tänker på det. Uttrycket "Går du ut genom den där dörren så är du som död för mig" som hon uttryckte till min lillasyster då hon ej ville vara kvar hos henne i höstas för att min käre mormor satt och söp hela dagarna istället för att umgås med sitt barnbarn har etsat sig fast i mitt sinne. FY Mormor du skall vara en varm och god människa och känna dig äskad vid slutet inte ratad!!!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Hm... jag förstår verkligen hur du känner. Dina känslor reagerar ju som dom gör av en anledning, det är svårt att känna sympati för människor som man tycker är elaka. Ta hand om dig <3

2011-06-22 @ 08:18:06
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Jacqueline

Håller med Nadja. Klart det är svårt att ha sympati för människor som betett sig elakt och dumt åt. Du ska absolut inte känna dig dum för dina känslor , de finns där av en anledning. Sköt om dig. kram

2011-06-22 @ 16:41:49
URL: http://jacqueline87.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag vet precis hur du känner. Jag hyser exakt samma känslor för min farmor & farfar, men jag skulle inte ens fälla en tår om de försvann. Tycker bara synd om min pappa i det läget, som haft dem som "föräldrar"... Tråkigt bara, att de inte förstår allt de gått miste om!!



Så nä, du är inte ensam och definitivt inte onormal som känner som du gör.



Kram!!

2011-06-23 @ 00:35:55
URL: http://andthroughitall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0