Årets NOLLA - Det är jag :)

Igår var fotografmiddagen på Södertuna slott utanför Gnesta. Underbara människor, god mat, mingel och en hel del utmärkelser för detta års prestationer av alla fotografer. Jag fick ett pris som jag inte var förberedd på alls eftersom det är mitt första år.

Förra året kallades det årets nolla tills de kom på att det kanske blev lite dumt för nollan står för noll fel inte att man är en ;) Fel som kan hända när man åker ut som skolfotoraf kan ju vara att man ej kan ställa om vitbalansen, ordna med en snygg bakgrund, ofokuserade barn på bilderna, ocentrerade eller att man från planeringens sida är sen till ett jobb, ej har kommit överens med något barn och fungerat tillsammans med barngrupper. Jag gjorde några misstag tyckte jag sen när jag började fundera så kom jag på mig själv att jag alltid klarat upp situationen med ett leende på läpparna hur stressigt eller kämpigt det än varit, varit otroligt noga med gruppuppställningar och porträtt för som man själv minns skolfotoporträtten så tycke man ej om dom, jag ville ej vara en sådan fotograf.


Nu är denna bild tagen med mobilkameran men jag måste säga att jag är en gnutta stolt över mig själv att jag under denna period haft NOLL fel och gjort NOLL misstag, då VET jag att jag är duktig på vad jag gör :)



Kommentarer
Postat av: Mthess

Grattis kusin!

2011-12-05 @ 15:06:59
URL: http://famskarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0