Thildas nya ord..

   Har märkt att lilltösen lär sig ord väldans fort här. Dagens ord hon snappade upp idag var BIL och här om dagen var det ramaskri när jag skulle duscha så Jari fick stå utanför med henne i famnen så hon fick se mig, då sa hon mamma uschar... Så söt så. Annars började hon prata om nanan när hon skulle till dagis igår vilket då är banan som hon får på frukstunden. Hon har även precis lärt sig att Kåkå inte är namnet på alla katter utan på den lilla svarta här hemma för den andra kallar hon nu för MImmi, äntligen :)

 Nu ska vi ut en sväng här innan pappa kommer hem och tar fröken för jag skall iväg och fota lite nya äventyr.

   Har era barn några "förmågor" som ni märker att de lär sig snabbt från eller av? Jag ska nog ta och börja slänga in några finska ord i hennes ordbok så blir pappa glad ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0