Nu dör han - min första tanke men jag hoppas det slutade lyckigt!

   Nu är jag i chock känner jag här. En man föll ihop mitt framför ögonen på mig i vad som verkade vara ett epileptiskt anfall. Jag var påväg nerför rulltrappan på tågstationen i Stockholm när mannen som var påväg uppför trappan började skaka och låta konstigt. Min första tanke var att nu dör han!

   Kvinnan bakom som försökte hålla upp honom och skrek på hjälp. Jag och en till kvinna rusade nerför rulltrapperna för att sedan vända på klacken och rusa uppför en då stillastående rulltrappa. Jag och min "lilla" väska för en lååång rulltrappa, det ni! Vi ringde 112 och då jag vet att det finns en polisstation precis i närheten så försökte vi få tag på en polis som kunde ge oss lite assistens. När väl allt lugnat ner sig och ambulansen var påväg så gick mitt tåg och jag var verkligen tvungen att gå. Pratade med frun för jag kan verkligen inte bara gå förbi och låtsas som ingenting när sådant här händer. Hon verkade lite lugnare och mannen var stabil, hoppas verkligen allt gått som det ska för dom.


   När jag rusade iväg till tåget kom chocken, vilken adrenalinkick man får och vad hemsk jag kände mig efter det här. Detta hände runt 13 idag vilket ag skrev i mitt sms inlägg som jag skickade men de vill väl bara debitera mina sms och inte "producera" dom.

   Detta var min händelserika dag efter min 16e skoldag. Sen var det en MYCKET givande praktik på Make Up Store skall ni veta men nu vill jag bara varva ner efter dagen och kolla på "The mentalist". Man har fått sig en tankeställare idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0