Foto & bild med temasminkning - Skoldag 15

   Idag hade vi genomgång om vad som gäller när man jobbar som makeupartist på en fotosession. Fotografen äger rättigheterna till bilderna och allt som hör där till som man bör veta. Då jag redan är inne i branchen så känner jag att jag har full koll på det men det var skönt att höra att de gick igenom det med.

   Vi pratade även ljussättningen och att du på en session måste lära dig att arbeta snabbt och att det är jätte viktigt att makeupen är symetrisk och man är noga med allt man gör för precis ALLT syns. Och i en del ljus försvinner vissa pigment vilket kan vara bra att veta om man ska göra en viss sminkning och få den att synas på bild ;)

  Sen fick vi en uppgift, vi skulle göra en makeup där vi skulle tänka oss att det skulle vara en sommarvisning för Cavalli och att makeupen skulle vara inspirerad efter detta. Modellen skulle bära en chiffong klänning och jag fick bara rosa i huvudet. Cavalli är känd för sina djurmönster på sina designkläder så jag tror nästan alla försökte eftersträva en look som var lite åt det djuriska hållet. Jag hade köpt helt underbara ögonfransar så min look jag skapade som jag kunde gjort lite mer extrem men det fixar vi nästa gång tog jag inspirationen efter en flamingo rosa och grann ;)

   Då jag var stresad som sjutton så blev det bara enligt mig två bra bilder idag men nedersta bilden är min sminkning på Alexadra och den andra på Anja som jag lägger upp här:


Kommentarer
Postat av: Jacqueline

Så kul och snyggt. Häftiga ögonfransarna blev också.

2010-05-10 @ 21:26:45
URL: http://jacqueline87.blogg.se/
Postat av: Niffert

Men vad sa läraren om din sminkning då? Fick du stora A ;)

2010-05-11 @ 10:29:42
Postat av: Malin

Åh så coolt!!

2010-05-11 @ 20:33:30
URL: http://andthroughitall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0