60´tals makeup- Skoldag 18

   Detta är den svåraste maken att göra på årtals makeupen. Jag fick sitta modell idag vilket jag inte kan tycka blev lyckat för jag såg inte hur jag blev sminkat och det var bara ett stort minus kan jag säga, trots att jag blev riktigt snygg i min styling ;)

   YSL gjorde "mansklädet för kvinnor". Kvinnor i kostymer för att enklast beskriva det hela. Han kom även på Safari jackan. Och detta blev såklart en str succè. Minikjolen utformades även den detta årtionde.

   Twiggy är väl den som de flesta vet vem hon var och vilken otroligt speciell look hon hade. Kajalen som man lägger och ögonskuggorna man lägger som sedan tonas ut i en symetrisk look är väldigt speciell och inte den enklaste i världen att göra.

Det var en lätt bas då fetsminket var helt borta och man använde sig av tunnar fluid foundation. Naturligt skulle det vara, basen alltså.

   Ögonbrynen skulle fortfarande vara måsvinge fomade men inte så stora som på 50-talet.

   En målad falsk franslinje under ögat och på övre ögonlocket fästes fransar som inte ser ut som dagens fransar, för att eftersträva den looken så kan man fästa 2 ögonfransar på varandra.

   Blått skulle det vara på ögonskuggan i en snygg och jämn ton. 

   Man kan nästan säga att man hade 2  "eyeliners" över varandra ni får kika närmre på bilden här nedan.

   Allt handlar om symetri i denna look och då den är så svår att förklara så skall jag visa den på bild istället så kanske ni förstår innerbörden mer.


Kommentarer
Postat av: Jeanette Lindvall - FOTOBLOGGEN

Häftigt make! =)



sv: Tack så mycket för omtanken

Kram

2010-05-18 @ 17:41:01
URL: http://www.sunstreet21.devote.se
Postat av: Nathalie [asilentescape]

Jäkla cool make! :D



Hahha okey, D300 är bra, har vi på jobbet! :) Jag privat har en Canon eos 400D, den klassiska haha ;)

2010-05-18 @ 17:45:50
URL: http://asilentescape.blogg.se/
Postat av: Malin

SNYGGT!! Och så fin du är i håret! :-)

2010-05-18 @ 18:18:29
URL: http://andthroughitall.blogg.se/
Postat av: Malin

Hihi där ser man :-)

2010-05-19 @ 15:33:11
URL: http://andthroughitall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0