30-tals makeup - Skoldag 13

   I torsdags så hade vi då kommit fram till 30-talet. Vem var det som på 30-talet var den stora ikonen? För det var faktiskt inte flera utan det var en som var enormt stor på den tiden. Detta var Greta Garbo eller Greta Gustavsson från Stockholm som hon egentligen hette.

   Detta innebar att den look som gällde var "garbolooken". Jag måste ju säga att detta är en väldigt speciell make. 

   En fin och naturell bas, lätt pudrig. Ett ögonbryn som vi täckt över med ögonbrynsvax för att sedan måla en riktigt rund och fin båge som ögonbrynen skulle ha. På den tiden så hade de ej ögonbrynsvax på ögonbrynen utan de rakade bort det helt.

   En väldigt hög globlinje som även kallas falsk globline. Naturella toner med en riktigt snipig mun som hon alltid hade. På den tiden så målade de läpparna på fri hand och inte med läppenna som vi gör idag. Eyelinern lades tjock men "rak" över ögonlocket för att vara helt rak även under, om ni kikar lite nogrannar på bilden som jag kommer lägga ut på dagens modell Maria som olle sminkade denna dag så tror jag att ni förstår vad jag menar.


Då Olle bara målade halva ansiktet så fyllde han ej ut läpparna som ni ser på bilden men jag är rätt nöjd med min Garbo bild ändå :)




Kommentarer
Postat av: Sanna Ek

Åh, tack så mycket! :)

På den så gjorde jag den svart vit, gjorde den ljusare, lite skärpa och kanske lite extra glimt i ögonen! Kanske också lite mörkare kanter som en vinjettering!

2010-05-08 @ 21:49:41
URL: http://sannaaek.blogg.se/
Postat av: Sanna Ek

Ja, det är jättefint :)



Det är lugnt, klar med det mesta och ikapp - även fast jag vart sjuk nästan en månad, haha. Längtar massor efter studenten kan jag säga!

Vad roligt att du verkar hitta rätt, jag önskar att jag var bättre på att sminka.. Haha.

Men vi får dra ihop smink & fotografering och göra något kul som vi pratade om på msn förut :)

2010-05-08 @ 21:56:06
URL: http://sannaaek.blogg.se/
Postat av: Malin

Hehe, nee.. nåt sånt har jag inte fått än ;-P Men jag får önska mig det i julklapp ;-)

2010-05-08 @ 21:58:53
URL: http://andthroughitall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0