Vilken dag är din temadag?

   Jag är född den 13 augusti och i år faller det in på en fredag. Min födelsedag är även de "vänsterhäntas dag."

   Min sambo fyller den 10 september och det är "Internationella självmordsdagen", skratt, oj upptäckte det nu och fick ett gott skratt. Vilken fin dag han är född på.
 
   Vår dotter fyller den 3 maj vilket är "Internationell dag för pressfrihet".

   Fler viktiga eller roliga temadagar (OBS de flesta av dessa dagars datum stämmer bara in för 2010) :

   21 Januari är kramens dag
   29 April är dansens dag
   2 Maj är Världsskrattdagen
   4 Maj är Star wars dagen & internationella astmadagen
   15 Maj är nationella familjedagen
   1 Juni är den mobilfria dagen     
   27 November är den köpfria dagen
   28 November är kattens dag så glöm inte den om ni har husdjur





                                                                    Fler får ni leta upp själva ;)

                                                Man lär sig något nytt var dag!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Nej, inget mer spelarfotograferande vad jag vet. Fast det är ju kul att prova fota sådant man aldrig skulle komma på tanken att fota annars.



Just stativ är bra att ha med, det gör mycket för skärpan. En enbent stativ gör ju ingen skillnad att ta med tycker jag, men något sådant äger jag inte. Har bara en grövre variant med tre ben, och med dom blir man ju inte så flexibel.



Jag har nästan alltid bakgrund med när jag fotar barn, även botten/matta/dyna/filt. Men det som tar mest plats är ju blixtar och stativen till dessa. Pust! De släpar man inte med i onödan.

2010-03-17 @ 21:36:07
URL: http://hannasfoton.blogg.se/
Postat av: Malin

Thilda fyller ju inte 5 maj hörrö.. det gör ju Moa!! ;)

2010-03-17 @ 21:40:11
URL: http://anglavra.blogg.se/
Postat av: Nadja

Fick mössan av angelinas gudmor :-)



bilden på nils blev ju superbra!

2010-03-17 @ 21:42:20
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Malin

Hihi, okej :)

2010-03-17 @ 22:24:31
URL: http://anglavra.blogg.se/
Postat av: Hanna

Blixtarna jag tar med är nätdrivna, SB900blixten har jag med i kameraväskan men de andra tar sådan plats om jag nu envisas att släpa på softboxen och paraplyn utöver stativen.



Men det är ju så olika hur man gör, och vad för bilder man vill ta. Huvudsaken är ju att bilderna blir bra, sedan är det ju en bagatell vad man har med sig, egentligen. Jag föredrar dock att ha min egna bakgrund då jag i förväg vet hur mycket ljus den absorberar.



Jag har ingen DVD sedan innan, så det ska bli kul att se. Har ingenting om just retush, men det kanske är på tiden att skaffa det då.

2010-03-17 @ 22:24:54
URL: http://hannasfoton.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja du. Tuva fyller år 28/12 vilket alltid är värnlösa barns dag. Tidigare hette det menlösa barns dag, bättre värnlösa än menlösa.

2010-03-18 @ 16:56:46
URL: http://monstermorsans.blogg.sese
Postat av: Niffert

7:e april firas utöver mig själv och Hasses mamma, Världshälsodagen.

2010-03-18 @ 17:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0