Thilda 10 månader idag!

   Min lilla huligan blir hela 10 månader idag, det firar vi med mammaträff hemma hos mig :) För två veckor sedan vägde hon 7700 gram och var 70 cm lång så jag förmodar att hon väger över 8000 gram nu.
   En väldigt sällskapligdam som ska vara där vi är och inte rusa iväg för att göra bus någon annanstans, än sålänge :)
   Har fått två tänder.
   Äter med bravör när det gäller mängd och utan haklapp för hon spiller ändå ej.
   Börjar med gröt på morgonen sen sover vi en stund, äter lunch och mellis en timme efter det sen är det middag med puremat igen för att sedan få lite värmda bär som mamma tar ifrån frysen och värmer upp. Innan vi ska sova blir det välling det sover vi gott på.
   Har börjat somna vid 20:00 på kvällarna nu och vaknar klockan 09:00 nästan på pricken.
   Ställer sig emot mamma och pappa hela tiden.
   Lyssnar väldigt bra till när man säger aj aj faktiskt, skakar typ på huvudet och kryper vidare :)
   Det där med att skaka på huvudet är bland det roligaste som finns.
   Många som frågar om jag fortfarande byter blöja på henne på skötbordet om hon är lugn där och ja det är hon,kan vrida sig lite ibland men när man säger till henne så ligger hon still så man får göra henne klar.
   Sover 2-3 ggr per dag och oftast är det bara att lägga ner henne så somnar hon i lugn och ro, ibland så ligger hon och gnyr och är arg men det brukar gå över efter 2 min.
   Har börjat förstå innebörden av "slut" när hon ätit klar, upptäckte igår när Jari matade henne att han glömde säga att maten var just "slut", då blev vi arga tills vi visde tallriken och sa slut. Haha..
   Kryper, krålar, krälar och ställer sig på knäna, snurrar eller snarare roterar runt sin axel det gör vi fort det har vi alltid gjort när i har brottom.
   Knappar och dradkedjor är bäst!
   Vrider på tungan hela tiden förstår inte hur hon kan vända den upp och ner som hon gör men den är alltid med när vi ratar här hemma, utanför munnen då alltså.

   Sen kommer jag inte på så mycket mer för stunden, hu ska jag ner och leka med damen här.

   PÖSS!!!



Kommentarer
Postat av: Johanna - Fotoblogg!

Åh så härligt ju! Ungar är så mysiga och lär sig nya saker hela tiden. Mys.

Har du beställt ett 70-300 mm nu?



Skoj att du ska utbilda dig till MUA. Spännande att lära sig allt om sminkning & sånt. Bra att vara både fotograf & MUA ju! :)



Min helg var full rulle. Var på Melodifestivalen på Malmö Arena med kunder på lördagen, och på söndagen så fotade jag en tjej som heter Tess och en kompis till henne som heter Micha. Var jättekallt ute när vi fotade! Men skoj!

2010-03-03 @ 12:28:56
URL: http://lionfish.blogg.se/
Postat av: Denice- Hampus mamma

spiller hon inte? vad är de för mirakelbarn? :)



Hampus älskar också att skaka huvudet.

2010-03-03 @ 19:42:12
URL: http://deniicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0