Tusen & en natt - Dagens skoltema

   Idag hade vi "Tusen och en natt" som tema som vi skulle tolka och göra något kreaktivt av. Jag hade en idè av att göra en modernare variant av de ansiktsjalar "magdansöserna" använder. Sen gjorde jag även en rak eyeliner och inte en som följer ögat då de kvinnor som bär denna typ av smink i deras kultur hellre ser den typen av makeup. Iallafall vad vi har lärt oss och om man kollar dagens trend så stämmer de rätt bra på den makeupen som finns där. mycket eyeliner skall det vara.

   Här på bild är min älskade lilla ryss som ställde upp och fick inte röra en min när jag satte på alla strazzstenar.

   Hade tänkt att blogga mer idag men då mitt vilddjur bara velat vara med mamma idag och jag tyckt det varit rätt mysigt så har jag umgåtts mycket med henne för det är inte ofta man får den chansen nu för tiden ;) Nu ska hon strax somna här så skall passa på att kramas lite extra innan jag går och tvättar av mina penslar för morgondagens bestyr!





Kommentarer
Postat av: Johanna - Fotoblogg!

Häftig sminkning & cool bild! :)



Nädå, jag kör inte med Elements, jag använder CS4. :) Bara en läsare som vill ha lite tips i redigering.

Ha en skön kväll!

2010-06-14 @ 21:32:03
URL: http://lionfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0