Trött trött och åter trött...

   Jag är så trött på att vara trött, jag är trött på att känna att jag aldrig får sova ut och vara trött jag är trött på att alltid bara få 5 timmars sömn för att sedan gå hela dagen på att vara trött. Jag är trött på att inte räcka till och att alla drar i mig i varje hörn av min kropp och jag känner att jag är för trött för att göra något åt saken, för trött för att säga nej, för trött för att säga ja, för trött för att säga ifrån och säga att min kropp orkar inte längre. Är trött på att vara sjuk.

   Jag är trött på att inte veta vart mitt liv skall sluta, jag är trött på att ingenting går som jag vill, jag är trött för att jag ej kan få tiden att räcka till, att få tiden att räcka till min familj, räcka till all kärlek jag skall ge, till alla jobb jag skall göra för att jag skall kunna få något till liv.

   Nu är jag trött för att jag inte orkar mer för att jag sitter och gnäller på bloggen om att jag är trött, vilken tröttsam liten trött människa jag är, att ni inte tröttnar snart.

   Till poängen, om jag inte alltid orkar med allt jag säger att jag skall göra så låt mig bara få vara lite trött, det är bara 3 veckor kvar på min utbildningen och skall kämpa järnet för at nå de mål jag siktar på för dagen efter då skall jag sova som om jag aldrig sovit förut, det är mitt firande, min förstaplats, mitt mål och slutstation och det har jag förtjänat mig av!

   Trots detta, jag är stolt för att jag klarade skolan trots att jag var så sjuk, stolt över att jag hinner med att fota och bygga up fotosessioner, hinner arbeta, hinner retuschera och hinner försöka ta hand om min familj. Stolt att jag faktiskt fått sminka lite kändisar och känt mig lite behövd. Jag är stolt, bär mitt huvud högt och känner att jag är påväg att uträtta något stort, stort i mina ögon och stort för mig själv, det är det största för en människa att man kan känna att man gjort något rätt i livet, fått en fin familj, underbar dotter, fin utbildning och har gjort några rätta val i livet, DET är STORT!!!

Ps. Har även förtjänat min alldelels egna examens present en Nikon D300S som kommer i min ägo efter examen! Ds

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är bara tre veckor kvar, kämpa! Tänk så skönt när du är klar!



(och en D300s kommer bli en alldeles utmärkt examenspresent till dig själv)

2010-06-06 @ 18:58:16
URL: http://hannasfoton.blogg.se/
Postat av: Madelojni

Sänder en tanke och en stoooor varm kram till en trött från en som också alltid är trött ;)

2010-06-06 @ 22:35:33
Postat av: Malin

Klart du ska gå med huvudet högt, du är GRYM gumman!



Kämpa på de sista veckorna nu, det klarar du galant!



KRAMAR!

2010-06-07 @ 13:02:02
URL: http://andthroughitall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0