Hjälp - Färgsticket beiget på er skärm?!

   Nu har jag fått hem alla bilder jag beställt ifrån Crimson och av någon rolig anledning så har alla bilder jag fått hem ett färgstick åt det beige hållet, vad beror det på då undrar jag då det på min skärm, samt på två andra datorer är åt det blå/grå hållet, så som jag alltså vill ha det.

   Är lite irriterad för först trodde jag att det var jag som var så otroligt dålig på att retuschera att jag ej sett detta men när jag sen kom på att jag skrivit ut bilderna på stan så upptäcker jag att de bilderna som är utskrivna där är BLÅ! Som jag vill ha det alltså. Om ni kollar på mina senaste barnbilder på Ellen så är ju bakgrunden och tyllen lite mer i gråblå ton men de jag fått hem är då inte blå de är beig, är så arg. Crimson som ska vara bäst på utskrifter och som dessutom är lite dyrare håller inte de måttet eller vad är det frågan om?

   Tänkte ju ringa dom imorgon men de har ju såklart stängt då så jag får ju vänta tills på måndag är inte det ännu mer irriterande eller vad!?

Kommentarer
Postat av: angelica

hehe ja =)!

Trist med en dålig dag, hoppas det ordnar sig med dina bilder! surt att de har stängt imorrn, typiskt!

2010-02-04 @ 21:56:25
URL: http://remembertoliveyourlife.blogg.se/
Postat av: Tomas

Inget fel på Crimsons färger. Det är din skärm som behöver kalibreras. Blir det rätt färger på stan är deras maskiner också felinställda.

Att be andra titta på vad det är för färger på bakgrunden funkar int eheller eftersom deras skärmar in teheller är kallibrerade. De är ungefär som att skruva om färgen på tv:n och säga att nu har hela Sverige fått bättre färg på sin TV. Låna klubbens kalibrator så ska du få se på riktiga färger. Har den här hemma hos mig.

2010-02-05 @ 16:02:34
URL: http://www.fotografit.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0