SMINK tips för att se vilken foundation du skall ha.

   Dagens sminktips är som sagt ett litet tips på hur du skall veta vilken färg du har i grunden inför en foundatuon, sen måste du såklart prova dig fram till rätt nyans. Det finns 3 hudfärger, röd, gul och oliv där den sistnämnda som sagt är den vanlgaste här i välden. Alla asiater har hudtypen oliv INTE gul som de flesta tror.

   Tillbaka till tipset då för att veta vilken färg du har, precis under tummen sitter en muskel du skall trycka på och när du släpper ditt tryck så skall du se vilken färg du har, lite svårt att skilja på oliv och gul ibland då det finns människor som har en blandning men det går att jämföra mer genom att man håller något med en gul eller grön ton emot hyn i ansiktet för att se vilken som "smälter" in bäst och det är den tonen på foundationen du skall ha.

   Så köp inte en foundaton som är ljusare än din hu, brunare eller så för det kan faktiskt göra så att du ser helt grå ut och det gör bara att du ser sjuk ut. Ljuset du har  på din WC är oftast inte smikrande när det gäller att sminka sig så då gäller det att ha en bra och särskilt RÄTT foundatuon från början!

   Oftast har du faktiskt en foundation på vintern och en på sommaren där den på sommaren är aningen mörkare. Och om ni sett vad jag skrivit sen innan om "färskvaror" så ha koll på er foundation så ni INTE får en dålig som både kan ge er utslag, dålig hy och ibalnd händer det att man även kan bli sminkförgiftad men det är väldigt ovanligt men man kan ha otur.


Kommentarer
Postat av: Malin

BRA tips! Du ska minsann få följa med mig på foundationjakt någon dag! :-)

2010-04-27 @ 00:14:38
URL: http://andthroughitall.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det är så jag brukar göra men jag har aldrig förr hört set som tips. Dock brukar det inte vara så svårt för mig att hitta rätt. Jag är så blek så det brukar bara finnas ett alternativ. Blekast möjliga. :)



Hoppas allt är bra med dig?

Kram

2010-04-27 @ 12:08:46
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0