Skolstart - INT Make Up Center hägrar!

   Förlåt för min frånvaro. Har haft lite fullt upp i min planering :) Imorgon är dagen D imorgon är dagen då jag tar mitt första steg emot att bli Makeup artist! Jag har idag tagit mig tiden att umgås med lilla familjen bäst jag kan nu när sambon ska vara pappaledig med tösen så jag får studera. Utöver det så blev det ju faktiskt en snabbfika hemma hos Frida så thilda fick umgås med Lovisa då Frida var så dum och mmsade bild på sina nybakade kanelbullar, klart man är fort över då ;) Vi skulle ändå oka och handla så varför inte, gratis är gott.

   Jag har retuscherat klart alla mina bilder, ni som fått mail där jag särskilt skrivit att ni ska svara på mina mail så jag vet att ni fått era bilder får gärna svara!

 
Nu har jag införskaffat mig färgpennor då vi såklart ska få rita ibland då det handlar om färglära och "sminkkartor", vet inte vad jag annars ska kalla en bild på ett ansikte som man får fylla i sminktekniker och annat på det är lite som en karta!

   Ett stort kollegeblock med hårdpärm så det klarar frakten i min "reseväska" jag ska införskaffa mig imorgon. När jag nu imorgon får smink med mig hem för 15.000:- så vill jag gärna ha något vettigt att frakta det i särskilt om jag ska iväg på arbete som MUA då det även lär krävas en och en annan plattång eller liknande plus att KAMERAN är ett måste!

(Paus då min dator tyckte det var roligt att radera halva mitt inlägg så jag får skriva om allting, IGEN!!!)

   Ska ta min egen portfolio och försöka fota varje skoldag för att ha koll på vad vi gör, man vill ju ta examen på toppen! Så lite nervös är jag nu i mitt planerande med kommande fotosessioner som skall planeras in i minsta detalj, icke att förglömma min fototräff i Hallstahammar som jag ska till, denna gång som fotograf och MUA och INTE som modell. Det är nytt för detta år :)

   Så imorgon bär det av till den stora staden Stockholm för första gången av studietiden. Skulle kunnat bo hos släkt och vänner för att spara de 3000:- kronor i månaden som det kostar att pendla. Men kan verkligen inte vara borta ifrån min familj särskilt inte när jag har en dotter som snart fyller 1 år, who can say no to that face?! 


 



Charmtrollet sätter ett finger till världen dagen efter hon kikat ut för att meddela att hon är här nu ;)

 På återseende mina läsare nästa gång vi ses är jag ett steg närmre ett av mina mål i livet! Nu ska jag gå och ordna klart med mina kläder för morgondagen och packa.

PÖSS!!!


Kommentarer
Postat av: Bollan

Lycka till nu:-) Jag läser och utbildar mig också till MUA, (fast privat) det är hur kul som helst. Kram

2010-04-19 @ 05:39:14
URL: http://studiomix.blogg.se/
Postat av: Jacqueline

Så spännande, ha en toppen dag nu och lycka till. Gud så roligt du kommer ha :) kram

2010-04-19 @ 07:40:44
URL: http://jacqueline87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0