"När mamma är borta dansar Thilda på bordet"

   Det har varit en lååång första dag idag då jag efter jag kommit hem varit till baknen, kom hem halv fyra och rent ut sagt kastade mig i sängen för att vakna klockan 18:00 ge Thilda mat, rusa ut till Coop Forum då jag har e hel del att inhandla till mitt "makeup kit"! Skulle egentligen inhandlat en reseväska så jag får ner plattång, kameraväska och såklart allt smink men det får vänta då jag ej fann någon jag ville ha. Däremot blev det 4 handdukar som jag ska ha i väskan, en ögonfransböjare, en spegel och dricka till morgondagens lektion om hud.

   Skulle ha lite sådant roligt så som tops, bommullspads och nagelsax men det mesta som vi ska ha i väskan har jag redan hemma som tur är. Idag gick vi mest igenom väskan så allt fanns och inget fattades. Gick igenom regler på skolan samt hyffs i övrigt i yrket när det gäller hur vi ska bete oss ute på praktik och jobb. Har även beställt en sminkkape till mig så jag ej förstör mina kläder när jag sminkar och en till kunden jag arbetar med. Våran dresscode är svart, det visste ni inte va ;)

   Nog om min stressade dag. Som sagt när mamma är borta dansar Thilda på bordet och ställer till med en massa bus. Idag har hon varit överallt och ingenstans och demolerat sin stackars mobil som det bara finns ljud i nu men inga små djur som brukar hänga i den för det har hon slitit ner. Hon har suttit och lärt sig säga tack tack vilket hon gör när hon ger saker till oss. Mamma och thilda har en ny lek som tydligen är jätte rolig när man är nyvaken och mamma skall ta hennes napp sen får hon tillbaka den med ett gapskratt.

   Så här lite bilder på mitt saknade mosnter, här i sin Liverpool pyjamas och sin nya leksak hennes favorti elefsnt ;) Mamma som har dille på elefanter, hihi.

   Nej nu har inte jag tid med er för nu ska jag göra något så roligt som att märka upp allt mitt smink, packa om det, tvätta ,mina penslar och gå och lägga mig, kul va!?





Imorgon lägger jag upp en ny kategori: Vägen mot att bli Makeuartist!


Kommentarer
Postat av: Malin

Är du i skolan varje dag? Då är ju helgerna kanske bäst ;-)

2010-04-19 @ 22:21:02
URL: http://andthroughitall.blogg.se/
Postat av: Malin

Njae, tänkte att du kanske har någon dag ledig i veckan eller så ;-) Typ som på högskolan, hehe..

2010-04-19 @ 23:00:50
URL: http://andthroughitall.blogg.se/
Postat av: Johanna - Fotoblogg!

Låter som en spännande men stressig dag! Så himla kul & intressant det måste vara med utbildningen. :)

Längtar efter bilder på dina konstverk senare! ;D

2010-04-19 @ 23:56:35
URL: http://lionfish.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad fina bilder du tar :-)

2010-04-21 @ 20:33:18
URL: http://ristosens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0