Glad Påsk - Påskmaten

   Gårdagens påskmiddag med älskade sambon såg ut något som så här. Fick för mig att göra något nytt så jag gjorde hemmagjord otatissallad med potatis, fetaost, rödlök, purjolök, vitlök, salt & vitpeppar, creme fraiche, majonäs och kokt potatis såklart.

   Sen blev det ostpastejer, min nya favorit kan jag säga och Jari stekte 2 fina kalvfilebitar. Gott var det! Detta svaldes såklart ner med ett glas rödvin till maten, en Basilisk. MUMS!

   Idag ska jag agera pysselmamma igen och gå ner på stan i det fina vädret för att handla nya pärlor till mitt halsband jag skall ha ikväll. Ett lite roligt sådant dessutom, det sitter tajt runt halsen för att hänga ner som ett Y smycke på ryggen, där är ett halsband som är til för om man har en klänning med öppen rygg. För vi ska bli bjudna på påskmiddag klockan 18 och då ska man väl passa på att få klä upp sig.

   Nej nu ska jag och lilltösen äta frukost här.

   PÖSS!!!



Kommentarer
Postat av: Johanna - Fotoblogg!

Mmm, det ser smaskigt ut!

Hoppas du får en trevlig påskmiddag ikväll. :)

2010-04-03 @ 11:35:32
URL: http://lionfish.blogg.se/
Postat av: Sooz Photography

sv: Haha, jaså ^ Jag har kameran med mig nästan överallt så jag brukar inte missa att fota något. Hoppas du kommer ihåg att fota nästa efterrätt du gör då, alltid kul att titta på :)



Maten ser supergod ut förresten!

2010-04-04 @ 11:00:03
URL: http://chiliad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0