Tröttnat på livet tror jag.

   För jag har precis köpt mig en mattebok, matematik A-B på gymnasienivå. Antingen har jag tröttnat på allt eller så vill jag bara bevisa något för mig själv, igen. Läste ju en himla massa matte på gymnasite då jag gick Naturteknisk specialutformat program. Och just nu försöker jag komma på vad jag vill göra av mitt liv, att vara hemma med Thilda är himmelriket men jag tror jag vill så mycket mer, fråga är bara vad. Vad ska man göra när man inte vet i vilken ände man ska starta sitt liv med?

   Jag har inte den blekaste aning om vad jag vill göra av mitt liv förutom att jag vill ha en familj men det har jag redan, en god start på en iallafall. Men sen då, något jag är tvärsäker på är att jag INTE vill jobba kvar på Skogaholms hela livet, eller förlåt, Fazer!

   Och man måste ju börja någonstans, kan inte sitta hemma med barn, recensera film/spel och inte göra något för intellektet. Är ju en tänkare och en estet så nu har jag bestämt mig för att börja i en ände och det är med min tanke därav mitt nyinköp!

   Ska man studera, söka nytt jobb eller kankse skaffa fler barn?

    Jag vet att jag skall börja med att inte ha ångest över att inte ha åstadkommit något i mitt liv för jag har ju faktiskt hunnit med en hel del genom åren.

* Gått ett bra program, skaffat sambo och barn en familj.
* Dansat, modellat och fotat en hel del, spelat de flesta sporter man kan spela och prova på så som innebandy som jag även dömt i, bowlat, ridit, badminton, fotboll, kickboxing etc.
* Arbetat som bartender, kassabiträde, lagerarbetare, florist, affärsbiträde och ordeplockare.
* Kan otroligt lite om mycket saker ;) exempelvis, talar teckenspråk, designa hemsidor, retuschera bilder, laga gräsklippare och annan teknik, kan en hel del onödig information om akvariefiskar och ännu mer om Disney, måla akvareller, oljemålning, kol, teckna, kan "bygga" naglar i gele, sy och annat ointressant vetande så nog kan jag saker men endå anser jag att livet har mer att lära då jag inte lärt mig något i mitt!






Min familj är det bästa jag har just nu som gör mig lycklig men de tar mig inte vidare i mitt jobbliv tyvärr och de jag vill få ut av det!


Kommentarer
Postat av: Karin Rydå

Hej Kristin!



Uj uj, jobbigt när man stannar upp och tänker på det viset, men det är nog bra att få sig en tankeställare ibland så man kan öppna ögonen för en ny väg.



Är så glad för din och din familjs skull, vilken lycka. Längtar till den dagen jag blir en mor.



Hoppas på att träffa dig snart igen.

Kram så länge så hörs vi!

2009-09-09 @ 13:45:07
URL: http://violetta.devote.se
Postat av: Maddis

Ja, man kan aldrig lära sig för mycket =) Du har ju många talanger.. varför inte passa på att fördjupat nått ämne nu när du går hemma samt har en sån go tös =)

Känner jag dig rätt så vet jag att du kommer att hitta just det där!!!



Ja, snart så har jag oxå nått en milstolpe.. min egen lilla familj.. En annan blir ju nästa år då jag blir klar med mina studier =)



Kramisar på dig gumman =)

2009-09-09 @ 14:37:52
URL: http://miixs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0