Nu ska vi blogga!

   För jag vet att jag halkat liiite EFTER!!! Igår va Thilda på BVC och då vägde vi och mätte henne i vanlig ordning, var en månad sen sist.

   Hon är en liten tös 61,5 cm och hela 5820 gram. 41 cm i huvudomfång så alla mösser ser ju stora ut på tösen. Men hennes far har ju litet huvud så ;) Här har vi ju då mitt dilemma för jag min dummer har ju handlat nya byxor i storlek 68 men det kan hon ju inte ha! Så fick handla nytt idag igen, tråkigt va.

   Vår barnmorska trodde det skulle dröja ett par månader innan hon kommer i 68 vilket betyder att hon kan ha vinterkläderna vi handlat hela vintern, det känns ju bra.

   Vi skall däremot börja ge T mellanmål då hon fått för sig att bara äta 200ml 4 ggr om dagen så då får hon fruktpure till mellanmål med gröt om det går för sig och hon vill ha.

   Hon har börjat hålla mer och mer i flaskan nu när hon äter helt själv, ska lägga ut en bild på det sen.

   Nu på mornarna har hon slutat somnat om efter klockan 8 men då har hon istället börjat roa sig med att "vandra" runt i sängen så hon ligger lite hur som haver vilket jag kommit fram till då är ett ypperligt tillfälle att låta henne öva på att rulla runt. Hon vrider sig nämligen på sidan så då tippar jag henne lite till så hon får ligga på mage i mellan åt. Och pratar så in i bomben nu.

   Hennes så kallade "prinsessljud" blir bara högre och högre och jag tror minsann att de smittat av sig till lovisa för sist vi var över där så hörde jag nog ljud i den pipan. De är ju så söta ihop de små töserna.




Dreggelfian sjunger för pappa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0