Dagens nyinlärning, A. Einstein som president?!

   Albert Einstein, född 14 mars 1879 i Ulm i Tyskland, död 18 april 1955 i Princeton i New Jersey i USA, var en judisk-tysk teoretisk fysiker. Han är kanske främst förknippad med den speciella och den allmänna relativitetsteorin, som var banbrytande inom modern fysik. Han erhöll nobelpriset i fysik år 1921.

   Einstein är en av 1900-talets mest framträdande gestalter. Han har kommit att personifiera vetenskaplig genialitet. Under sin livstid förvärvade han såväl schweiziskt som amerikanskt medborgarskap.

   Detta är allmän vetskap men detta kanske är nytt för vissa: Visste ni att Albert Einstein, 1952, erbjöds att bli president i Israel men tackade nej?!







Man lär sig något nytt var dag!


Kommentarer
Postat av: Karin

tävla på min blogg!

2009-09-02 @ 06:45:33
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: THE CITY CATS - NOWNA & NATASCHA

Åh så coolt! Jag älskar honom. Hade jag haft ett land hade han fått bli president om han levde ;) haha.



Men tack för ditt deltagande, det var det jag tänkte säga :)



/Nowna

2009-09-02 @ 09:14:30
URL: http://citycats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0