JUL Listan!

Jul- lista.

Har sett denna lista i flertalet bloggar, så jag gör den jag med. Du också, vettja! ;)

• Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?

Nej vill vara hemma med min dotter och familj!


• Bakar du något till jul? vad?

Jari gör lussekatter och jag gör mozartkulor, mums!

• Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?

Hemmagjort! Men älska skumtomtar också ;)


• Knäck eller ischoklad?

Knäck! Men är lite svag för ischokladen med, den hör julen till.

• Som fönsterprydnad stjärna eller elljusstake?

Stjärnor är givet eller pepparkakor, tradition i min familj haha..


• Vill du ha julkort med brevbäraren eller som e-post?

Brevbäraren :) Personligast så.


• Vilka färger har ni till jul?

Ojdå ska man gå efter julgranen så är det rött, guld, blått och silver.


• När julpyntar du hemma?

Första advent. med pyssel och glöggafton!


• Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?

Nej det varierar mycket tillkommer ju, i år SKA jag ha en handgjord julbock på julmarknaden i stan.


• Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?

Ljusen såklart och mina 2 renar och turturduvorna :)


• Har du ett färgtema i granen?

Ja som jag skrev ovan, guld, silver, blått och rött. den är välfylld men kanske får in lite lila i år ;)

• Levande gran eller plastgran?

Plast, Kåkå sover i granen, hihi..


• Hur ser din julfrukost ut?

Julgröt!


• Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv. ?

Byter första julklappen natten till julafton, släkten hemma med julmat och kalle anka klockan 15 sen öppnas paketen.


• Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?

Köpes.


• Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?

Olika från år till år brukar bli en del glögg.


• Vilken är din favoritjulskiva?

Jaris bladning alltifrån Sinatra till Peter Jöback 

 

• Vilken är din favoritjullåt?

Feliz Navidad


• Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?

PRINSKORV!


• Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?

Potatisgratäng, Julskinka och mozart kulorna :)


• Risgrynsgröt eller Ris à la malta?

Risgrynsgröt


• Tittar du varje år på Kalle´s julafton?

Ja, som ren tradition.


• Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalle´s julafton?

Den sänds inte längre men det var när Kalle var ute och red men annars är det ju Tomteverkstaden


• Har ni tomte hemma?

Nej, men nu kanske det blir det när vi har Thilda


• Köper du julklappar till många?

Jag har alltid gjort det och älskar att göra det. Men när man är mammaledig blir det nog inte så..


• Tycker du att det skall vara julklappar till alla eller bara barnen?

Alla brukar få julklappar hos oss men barnen är ju viktiga såklart.


• Roligast att få i sin julklapp?

Något personligt ifrån Jari han brukar alltid komma på något som bara är för mig, och jag själv är tokig i att slå in lite speciella paket.


• Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?

Ett objektiv eller en SB-Blixt kanske annars är ju en disneyfilm en klassiker ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0