Ortopeden och försäkringsbolaget med Thilda.

   Nu har vi varit iväg hos ortopeden och kollat thildas höfter. Inte ett ljud gav damen ifrån sig när de vred och vände på henne. Han fann inga fel på henne och tyckte hon så ut att vara en frisk liten dam. Däremot för att vara på den säkra sidan så skall vi få en remiss när hon blir 6 månader till honom igen. Anledningen till att hennes höfter och höftleder kollades upp idag var ju för att hon legat i säte i min mage med benen som en liten skräddare. Då är det lätt hänt att höfterna ej klarar av att växa som de ska. Men det är ju bara en säkerhets åtgärd att alla barn som föds i säte får gå och kolla upp sina höfter och det känns ju tryggt trots allt.

   Sen skall jag ta och ringa mitt försäkringsbolag för jag har fått reda på att man genom min gravidförsäkring plus som jag skaffade mig får tillbaka pengar på försäkringen när barnet föds för tidigt och får vistas på sjukhus. Och alla bäckar små. J har ju flugit fram och tillbaka och spottat ut parkeringspengar till det där förbenade parkeringshuset. Sjukt tycker man skall få stå gratis om man ligger innne på sjukhuset en viss tid då man förlorar massor med pengar på att stå där.


   Nej nu skall det sondas och vänta på att j kommer hem ifrån affären sen ska han laga hamburgare, sikket lyx :)

Kommentarer
Postat av: Madde

En vacker dag står hon på Parken Zoo scenen och svischar sina ben och höfter till höger och vänster, precis som mor sin. Och då ska du se att det minsann inte är något fel på dem höfterna ;) Oh la laaaa ;) Hoppas försäkrings bolaget håller sina ord och ersätter er för sjukhus vistelsen :) Kraaam!

2009-05-13 @ 18:28:03
URL: http://madeleineaxelsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0