Våra smeknamn och deras betydelse!

   Det finns så många roliga smeknamn som folk kommer på till allt. Det roliga är väl endå historien bakom smeknamnen. Kolla bara på min odåga till sambo, han kommer alltid bli kallad "min lilla" men har på senare tid fått smeknamnet Elvis och de senaste dagarn kom dödstöten när jag kom på att Ms J är ett himla bra smeknamn. Vart kommer då alla namn ifrån?

Lilla - Innan jag ens träffade Jari så skrev jag "lilla du" på msn vilket ledde till en het disskusion varför jag kallade honom liten så då när vi blev ett par blev det, min lilla!

Elvis - För jag tog en himla snygg bild på honom när han gjorde en extremt snygg Elvis pose som för den delen ligger ute på bloggen.

Ms J - Lite kul, jag förkortar alltid hans namn till J här på bloggen och det finns ju en viss figur i topmodell som heter Ms J, då Jari är den enda skrattkällan jag har här hemma passade det himla bra in på honom.

   Mina smeknamn då, Gördis, Kicki och Cado:

Gördis - Fanns ett tv-program på 90-talet som lddes av Adam Alsing där han klädde ut sig till Gördis, så jag har ett eget ledmotiv då jag fick smeknamnet dels efter progammet samt att jag tydligen hade Hjördis fingrar (Hjördis var en lärare på Stenhammarskolan)

Kicki - Nebbe den odågan på jobbet började kalla mig för det sen var det kört, inget namn jag direkt är glad att jag har men det fungerar på jobbet.

Cado - Ms J´s privata smeknamn på mig, jag älskar avokado så först var det "Kristi vocado" som gick över till "Vocado" och till sist bara Cado.


Andra smeknamn:

En av mina bästa vänner kallas för Niffert, Linda fick sitt smeknman när jag på matte lektionen blev arg på henne och istället för att kalla henne något elakt blev det "Linda du din j*kla Niffert!"

En av mina bästa killkompisar har fått smeknamnet Porrkungen, Mijo är himla lycklig över det väl valda namnet då vi i gymnasiet kallades för porrdockorna, tack vare att vi ej var så pryda och eftersom Mijo var den enda killen i dramat så blev han porrkungen.

Lillslampan är Niffert´s lillasyster och hon har sig själv att tacka då hon i stridens hetta uttryckte sig när jag satt i telefon att "du kan hälsa ifrån lill slampan". Detta innebär då förstår att storslynan är storasyster, den stackaren.

Madeleine Axelsson fick ett fint smeknamn då det fanns två Madde på hennes jobb så slog de ihop hennes namn till Max, klockrent!

Peter på jobbet har fint smeknamn, han är yngre än mig och blond så Gullefjun passade perfekt.


Vartifrån mitt bloggnamn Mouziee kommer ifrån det kan ni ju få fundera på!


Bäbisen i magen har många smeknamn, jag kallar den för hon, monstret, min lilla drakunge och odågan. Andra har fina namn så som: Bebben, Bäsen, Hjärtat och Monstret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0