Mitt lilla monster är inte så litet trots allt.

   Var hos läkaren igår och han kollade magen igen, ultraljudet visade att det fanns gott om fostervatten vilket är bra så inte det har sinat. Men den lille är fortfarande lite väl liten så vi mätte symfysmåttet (ifrån livmodersetappen till översta delen på livmodern) och det hade ökat sen föra veckan med en centimeter vilket är bra men fortfarande för litet.

   Han frågade dock hur mycket jag vägde när jag föddes vilket jag ej visste då min moder ej har kommit ihåg det när jag frågat sist och pappa är det inte någon ide att fråga, den virrpannan. Det hade tydligen betydelse för mitt och J´s barn då det sitter i generna. J vägde 4253 gram och var 51 cm lång så biffen han var ju normal iallafall.

   Jag sände dock ett mess till mamma och fick till svar:

   Matilda, Kristin Lundberg föddes 2 veckor för tidigt, ökade 500 gram i vikt den sista veckan och kom ut med vikten 2670 gram! 

    Så inte var jag stor inte och jag föddes för tidigt men något fel på mig det  var det minsan inte jag var bara liten, observera jag har en liten mor endast 155 cm lång och jag blev 175 cm så något gick väl snett ; ) Så för mig är detta bra nyheter!

   Så nu är jag inte det minsta oroad och då det har gått bra att ligga hemma med medicin som stannar värkarna så tror jag att detta skall gå alldeles utmärkt bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det här är ju jättebra nyheter! Då kanske monstret bara brås på sin mor ändå =)

2009-03-13 @ 10:33:47
Postat av: mli!

är mamma verkligen så liten ? :P haha

2009-03-14 @ 13:56:08
URL: http://emeliehedberg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0