Lakeview Terrace, filmrecension!

Ska man inte vara säker när man bor bredvid en granne som är polis?

Det är vad folk tror men för det nyinflyttade paret Chris och Lisa Mattson kan grannen ställa till ett rent h'lvete. De är ett par som köpt sitt första hus tillsammans där de tänker slå sig ner och kanske så småningom skaffa familj. De har fått tagit emot många hårda ord genom sitt äktenskap tack vare att Chris är vit, spelad av Patrick Wilson och Lisa är svart, spelad av Kerry Washington.

Grannen Abel Turner är en gammal veteran inom polisen sen 28 år tillbaka, spelad av Samuel L Jackson. Abel är en butter äldre man som går sin vanliga runda i området varje natt för att kolla att allt är som det ska, är ensamstående med sina två barn då hans fru dött 3 år tidigare.

Allt börjar bra för det nyinflyttade paret som tror sig har funnit paradiset och förväntar sig en vanlig familjeidyll. Det visar sig dock snart att deras perfekta paradis kanske inte är så perfekt när man bor bredvid en polis som verkar ha något agg emot dom och gör allt för att de skall flytta ifrån området. Frågan är bara om de hinner flytta innan deras granne Abel gör något där någon kommer till skada. Kort och gott vad man kan berätta om denna film för att inte förstöra själva poängen.

Tycker denna film blev bättre och bättre ju mer man såg och det är inte ofta Samuel L Jackson spelar the bad guy. Bara det är ett plus, den har lite oanade vändningar och man tycker många gånger att Samuel borde skjutas men för att vara en liten grannfejds film som låter urtrist så tycker jag den här thrillern håller mer än måttet och är helt okey!