Disneyklassikerna.

   Än har man barnasinnet kvar och samlar på Disneyklassikerna i dvd format, mitt barn lär ju ha en fin uppväxt när det gäller att se på film med sin moder som e precis lika galen hon i tecknat, haha. Menar då såklart inte att jag skall sätta det stackars barnet framför tvn hela tiden bara att det finns något som man kan göra ihop sen när det växer.

   Snart är samlingen komplett har i o för sig 2 Pinoccio men den äldre varianten är värd betydligt mer än den nya och jag var ute efter extramaterialet. Bolt är ju klassiker nummer 48 och nästa år kommer Prinsessan och Grodan 20 Februari 2010, året efter det kommer nästa klassiker, Rapunzel februari 2011.

Snövit kommer under hösten.
Fantasia, Fantasia 2000 & Skönheten och Odjuret kommer under 2010
Alice i underlandet & Lejonkungen 2011
Askungen 2012
Bambi & Lady och Lufsen 2013


   Nu vet jag såklart att dessa släppts tidigare men dessa är också svåra att få tag i idag om man inte vill lägga ut 1500 kronor på Tradera för exempelvis Snövit.

"I platinaserien finns det de från början 10 bäst sålda Disneyklassikerna (utökat till 14 bästa) och dessa filmer ges ut i specialutgåvor. Första var det meningen att man skulle släppa en ur platinaserien i oktober fram till 2010, men i maj 2003 beslöt Disney att släppa två varje år, en på våren och en på hösten. "

   Finns en film som jag e rätt nyfiken på men det är mest för att de har stoppad produktionen på den, A few god ghost´s, den skulle ha släppts 2005. Filmen har haft en mängd olika titlar under produktionen, dessa är My Peoples, Once In A Blue Moon, Elgin's People, Angel and Her No Good Sister och A Few Good Ghosts.

Källa: www.magicmovies.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0