"Dag 85 börjar med Gastrokopi"

   Nu är jag himla nervös, väntar på att Sofie skall hämta mig och köra mig till sjukhuset så jag får gå på den där underbara gastrokopin. Ingen somär avundsjuk nu förmodar jag. De som bara skulle göra ett vanligt ultraljud på hjärtat ifrån början sa de och sen om de fann något fel så skulle jag gå in samma dag och göra en gastrokopi (de går ner via strupen och gör ett ultraljud innifrån)

   Har iallafall varit duktig och ringt Djurgårdens bygg så de skall fixa med vår diskmaskin för sen har jag nog ingen lust att prata i telefonen. nu vill jag ha Jari här

  känner mig som ett barn som förlorat sitt lördagsgodis : (

  Klockan är nu 12:28 och jag har precis kommit hem och hävt i mig en stor rälmacka för att fira. Eller ja pusta ut snarare, jag slpp nämligen göra en Gastrokopi, de gjorde ultraljud på hjärtat först sen kom det in 3 läkare och en sjuksköterska som satte dropp på mig. De tyckte att det var onödigt att påfresta magen när jag reda har legat inne med värkar då det blir en extra belastning nu när jag ej tagit min medicin på morgonen.

   Så de testade att köra dropp för att kolla på ultraljudet om något "sipprade ut" men såg inget sådant så jag fick då åka hem och äta. Tackar söta sofe för skjusten.

  Nu har vi dock nästa läkarebesök att se fram emot, de ska kolla mina lungor då det tror att biljudet jag har när de lyssnar i stetoskopen kan ha med mina luftvägar att göra. Kan ju då vara en förklaring varför jag fått "virus på stämbanden" som de tidigare ej funnit orsaken för. gången innan de kallade dom det för "infektion i luftvägarna". Men nu ska jag iallafall kolla upp om det har med en allergi att göra eller om det är en sjukdom vi får se.

   Det ska iallafall ha med att göra varför det känns som jag har ett akvarium i bröstet och varför hjärtat rusar och ger mig hjärtklappning samtidigt som jag får får svårt att andas ibalnd, det händer men inte ofta som tur är. 

   Nej soffan hägrar och Kåkå trånar efter kärlek här.

Kommentarer
Postat av: Madde

Oj, du ska vara glad att du slapp gastroskopin..den är inte för härlig inte!! Håller alla mina tummar och tår för att dem hittar något som går att sätta fingret på! Idag blire ingen visit till dig tyvärr..känner mig i lite för mycket obalans för det! Kraaaam

2009-03-03 @ 15:39:27
URL: http://madeleineaxelsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0