Benitez kvar i LFC till 2014!

   Strax efter 22 ikväll så blev det klart, Rafael Benitez stannar 5 år till i Liverpool. Benitez gjorde detta uttalande:

   "Mitt hjärta tillhör Liverpool FC, så jag är förtjust över att skriva under ett nytt kontrakt. Jag älskar klubben, fansen och staden. Med en klubb som den här och de supportrar som finns här skulle jag aldrig kunna säga nej till att bli kvar. Hela tiden har jag gjort klart att jag hade för avsikt att stanna här länge och när jag avslutar mitt nya kontrakt innebär det att jag kommer att ha varit ett decennium i klubben.

Klubben är högt respekterad runtom i världen tack vare dess enastående historia och fantastiska arv. Det är mitt mål att bibehålla dessa värden och hjälpa till att skriva ett nytt kapitel i vår historia.

Genom den här processen skulle jag vilja tacka ägarna för deras hårda arbete med att färdigställa avtalet. Alla i klubben strävar mot samma mål och det är att nå framgång och vinna pokaler."

Källa: http://www.svenskafans.com/england/liverpool/

   Efter en liten svacka i spelet har ju Liverpool haft ett par spektakulära veckor med sig. De vann emot Real Madrig och Slog ju Manchester United på bortaplan med 4-1, totalt utklassade efter att LFC fått igång sitt spel i andra halvlek. Synd bara som sagt att de spelat så dåligt emot sämre lag som de borde vunnit emot, så som Stoke. Efter segern emot United så var detta även Benitez 100 ligavinst som Liverpoolmanager.

   Jag hoppas att Benitez kan hålla kvar dom i den här formen dom är i och att vi får se fram emot mera utklassningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0