Världens sämsta film! Recension av The way of war!

The way of war med Cuba Godding Jr ifrån 2008. Vi var och hyrde film i helgen som var och detta var vad vi kom hem med. Vilket j-a skit rent ut sagt. detta är en film som är uppbyggt av häftiga tal med fina citat och upplägg med stora jämförelser till världens kända tal som är gjorda på film.

Det handlar om en elitsoldat som kommer hem ifrån ett uppdrag och upptäcker att hans flickvän har blivit mördad och brutalt våldtagen för att han fått nys om en konspiration om vad "kriget egentligen handlar om". Så självklart skall han ge sig ut på en liten hämndturne. Än så länge så låter det som en sprängfylld action men efter en timmes filmtid så har det inte hänt speciellt mycket, man har hunnit somnat en eller två gånger på grund av de tråkiga konversationerna som man knappt hänger med på. Någon action får man knappt se glimten av. Filmen hoppar fram och tillbaka mellan dåtid och nutid så man vet varken bak eller fram. Och när man mot filmens slut tror att man skall få ett bra avslut på filmens handling och en förklaring till den så kallade "konspirationen" så blir man grymt besviken. Det känns som att de gjort en film om sådant man själv redan vet om krig och man förstår inte vad hans uppdrag ens gått ut på ifrån början, förutom att ha ihjäl en kille som verkar vara något av en karaktär som skall spela Usama Bin Ladin.

Nej jag tröttnade efter en timmes glimtar av Cuba då han bara ser allmänt grym och hård ut för att inte glömma alla dessa tal och konversationer man får gäspa sig igenom hela tiden. Jag menar har man sett Braveheart så vet man att en sådan film avslutas med ETT bra tal som får en att gråta i filmen inte 10 olika stora tal som bara innehåller en massa struntprat. Grymt besviken, han har gjort bättre filmer!