Dagens nyinlärning, Braveheart!

    Då är jag inne på en av mina favoritfilmer igen som jag tänkte jag skulle dela med mig av lite saker som kanske kan lära någon något nytt idag. Filmen Braveheart med Mel Gibson i huvudrollen.

   Det enda sättet att Gibson skulle få göra filmen var att han fick komma överens med Paramount om att själv spela huvudrollen, vilket han själv inte ville göra då han ansåg att han var för gammal.

   Gibson blev utredd av RSPCA då de ej trodde på att hästarna som användes i krigsscenerna var riktiga. Efter många om och men så fick en av Gibsons assistenter till slut ta med en av bakom kulisser filmerna som bevisade att hästarna var mekaniska.

   Mel Gibson ville egentligen att Jason Patric ifrån "The lost boys".

   Sean Conney tackade nej till rollen som Kung Edward då det krockade med filmen Just Cause.



Man lär sig något nytt var dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0