Volvo varsel Eskilstuna?!

   Idag var det meningen att man skulle  vakna upp lycklig och le resten av dagen, har nämligen varit tillsammans med min bättre hälft i 4 år denna vecka, så hela vecka 6 varje år skall man ha ett leende på läpparna. Då smsar han ifrån jobbet och säger att alla skall bli inkallade till ett stort möte på Volvo så man gissar ju på att det är ett varsel igen. Kan inte påstå att det känns något vidare just nu särskilt inte när vi ska ha barn och skapa oss en familj enda jag tänker på just nu.

                                                      

   Och om inte det är nog så väntar jag på att försäkringskassan skall ringa så jag vet vad som händer med min havandeskapspenning, nej ingen bra dag idag alls, varför kan inte allting bara sluta gå emot en och kan det inte komma något bra ut av det. Självklart så ser jag fram emot att vår lilla familj ska bli tre men man blir bara dyster.


   Tycker synd om de människor som blev varslade förra året ifrån Volvo som precis fått barn, byggt nytt hus och som sen som sagt blivit av med jobbet, vissa får sälja sitt hus och allt det som de byggt upp.Sen gör det inte saken bättre att när man som vuxen människa sparat pengar varje månad, kanske levt lite snålare och fått ihop tiotusentalskronor som man vill lägga på en lägenhet där man vill leva i sin framtid då säger socialen eller vilka det nu kan vara att "Ja men om ni säljer er lägenhet och er bil så får ni ut si och så mycket pengar så kan ni leva på det i 1 år etc..."

   Varför skall man behöva slita och snåla för att man vill ha ett bättre liv om man endå bara skall kasta bort det då kan man ju lika gärna stoppa alla pengar i madrassen som Jari säger och leva över sina tillgångar för i dagens sverige är det inte värt något att vara duktig för man får endå ingenting för det.

   Klart det blev varsel, 75 pers skall bort!

   Nej usch säger jag bara, hemsk dag, ska gå och lägga mig i soffan och mysa till en film så kankse man blir liiite gladare iallafall.

PÖSS!!!

Kommentarer
Postat av: Madde

75 personer till?! Herregud..måntro om Volvo står högst upp på listan över antalet varslade per företag sen varslen startade i höstas! Man ska helt enkelt söka jobb som arbetsförmedlare/handledare i dessa tider...

2009-02-02 @ 13:23:50
URL: http://madeleineaxelsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0