Statt brinner, Eskilstuna!



   Fick en smärre schock när jag vaknade här precis och upptäckte att det var i min stad det brann. Att hela huset sen är övertänt men som det låter alla evakuerade som tur är men en stor tragedi måste jag säga. Har vi inte haft tillräckligt med bränder på krogar, restauranger och hotellskandaler här i stan redan.

   Nu vet jag ju att det som vanligt kommer bli ett himla snack om HA här i staden och att de tar över mer och mer i o med organiserad brottslighet men jag tror även att polisen kommer göra sit jobb men snack det blir det alltid.

   Ming brann ju ner här för en tid sedan och är nu helt resturerad, en av Eskilstunas mest populära restauranger tror jag, där ansåg man att sabotage såklart låg bakom då man fan en gatusten inslängd genom rutorna. Är glad att de öppnade upp igen för det är en alldelels för folkkär restaurang för att få försvinna ifrån Eskilstunas gator.

   Krogen Harrys som ligger ett stenkast ifrån Statt har brunnit två gånger men står nu uppe igen och Statt har som sagt redan fått ett litet bakslag när de fick stänga igen tack vare ett vattenlekage som troligen var sabotage rätt över dansgolvet. Hemskt att detta skall ske nu.

   När skall detta sluta eller snarare vart, det är ju hemskt att det skall behöva hända så mycket här vad är det för värld man lever i, hoppas bara att alla klarat sig bra och att något händer snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0