Gravid v 26!

 
   Är det nu man skall vara i sjätte månaden, det vetta teusan, nu vill jag faktiskt få lite mage, tycker det e fint men tungt att bära dock! Börjar kännas i ryggen även om jag ej är så stor men man har ju turen att få alla roliga "biverkningar" när man är gravid så ryggen känns som det minsta problemet just nu.

Barnet


Barnet kan höra ljud och ljudnivån inne i magen som kan nå upp till mer än 80 decibel. Det är ungefär lika livligt som en stökig stadsmiljö.

Barnet lyssnar på ljuden i mammans kropp, magen som kurrar, nysningar och annat som händer. Det lyssnar även på mammans och omgivningens röster.

Vikt 900 gram.

Mamma

Du har nu klarat av två tredjedelar av graviditeten. Nu har du nog ökat cirka sju till tio kilo i vikt. Hela kroppen påverkas av graviditeten.


Källa: http://www.vardguiden.se/templates/PregCalendar.aspx?c=3292&ArticleID=5522

   Vägde mig hos barnmorskan och vikten är densamma har ökat 4 kg i vikt. Sen mätte vi magen och jag ligger under genomsnittet på 22 cm, behöver ej äta järntabletter vilket jag tycker är bra för magen brukar ej tycka om dessa tabletter och jag har redan problem med magen. Mina värden har ökat vilket är ovanligt men skönt då jag slipper detta som sagt : )
   Mår rätt så bra men får som sagt ont i höfter och rygg väldigt ofta men det hör väl till. Och att gå på profylax kurs är nog ingenting jag behöver tänka på, fick en riktigt obehaglig hjärtklappning i helgen när jag fick lite panik då det gjorde ont så det känndes bak på ryggen men min älskade sambo "talade" mig igenom det där så jag lugnade ner mig, tackar honom för att han är så go och förstår mig som han gör!


Kommentarer
Postat av: Maddis

Vilken söt liten mage du har =) Du ska se att den kommer växa till sig nu =)

Gott att du slipper dom.. syrran gillade dom inte..



Kramisar på dig =)

2009-02-15 @ 13:59:29
Postat av: Fru Evelina

hihi ja din mage var inte så stor här! men det växer ju så olika på alla!



nja jag vågar nog inte chansa på nåt datum eftersom jag inte "Känner" dig =)



kramar

2009-04-21 @ 14:19:51
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0