Filmrecension, The Uninvited!

   En remake av "A tale of two sisters" en koreansk rysare från 2003. Jag har länge försökt att finna några bra rysare att se som man kan bli skrämd av inte äcklad då de flesta är splatterfilmer nu för tiden och här är en av två jag precis sett som jag anser passar in i den changern!

   Emily Browning
som Anna Rydell, Arielle Kebbel som Alex Rydell, Elizabeth Banks som Rachael Somers (Stepmother) och David Strathairn som Steven Rydell (Father).

   Anna återvänder hem efter en viss tids vistelse på mentalsjukhus, på grund av sin mors tragiska död i en brand 10 månader innan. Hon upptäcker då att sin mors sköterska Rachel har flyttat in och lever tillsammans med hennes far. Strax efter hemkomsten varnas Anna av sin mors ande för Rachels onda avsikter, det är iallafall vad hon tror. Hon får hemska syner av sin döde mor och henns ringklocka som hon hör överallt som Rachel satt på hennes arm för att de skulle höra henne när hon behövde hjälp, när hon levde!

   Tillsammans försöker Anna och hennes syster Alex att bevisa för sin far att Rachel inte är den han tror hon är och att hon gaft ihjäl deras mor. Detta som skulle ha blivit en lycklig återförening när Anna kom hem blir istället ett viljornas kamp på liv och död mellan styvdöttrar och styvmor.

   Detta är en film jag länge velat se och jag måste säga att jag inte är besviken på resultatet. Det fanns några ögonblick jag hoppade till på och slutet där allt uppdagas är riktigt bra! Så jag säger som jag oftast säger, se den!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0