Dagen D! Bebisens vändningsförsök misslyckades.

   Ja då har den här dagen äntligen kommit, har tagit lite tid att få igång internet bara då vi blev av med vår vanliga dator och nu har jag precis fått ordning på internet till min lilla PC därav det sena inlägget.

   Såhär ligger det till efter dagens läkarbesök. Kortfattat så ser det mesta ut som igår faktiskt. Alla flöden såg bra ut, hjärtat, hjärnan och i navelsträngen. Bebisen är fortfarande för liten har endast  gått upp 50 gram sen förra veckan men läkaren sa att den ej går upp så otroligt mycket på så kort tid.

   Vändningsförsöket misslyckades så den ligger fortfarande i säte vilket innebär följande, det finns många "OM" och"MEN"!

   Jag skall tillbaka nästa vecka igen för att kolla flödet i navelsträngen, har det minskat kan det bli tal om kejsarsnitt redan då. Om inte jag får värkar innan och sätter igång en vanlig förlossning redan innan tisdag. Barnet räknas ju ej som prematurbarn även om det är litet för det är fullbordat, friskt även om det kanske är fött lite för tidigt men vi har kommit över 36 hela veckor då.

   Ändras inget under de kommande veckorna och alla prover och flöden ser bra ut kommer det att bli tal om ett planerat kejsarsnitt en vecka innan beräknad födelse.

   Det känns med andra ord som att om jag inte får vanliga värkar som sätter igång förlossningen så kommer jag att få föda den lilla med kejsarsnitt.

   Det är nämligen såhär att om jag skall föda i säte så kommer ju baken komma först och eftersom huvudet är det största på bebisen finns risken att den fastnar på vägen ut och eftersom den då kommit ut med ben och mage först så kommer ju navelsträngen att vara i kläm vilket kan ge skador på barnet. Detta är dock inte säkert eftersom vi har ett väldigt litet barn men man vet aldrig, Vi skall disskutera risker och vidare nästa vecka.

   Kort och gott så känns ändå allt rätt bra för jag har inte hört om många fall där ett kejsasnitt gått fel direkt och vi har ett friskt barn som förmodligen bara ärvt sin moders gener genom att bli en liten bebis!

Fakta:

1750 gram
36 veckor
Frisk bebis
Sätesläge
Alla flöden ser bra ut
Troligt kejsarsnitt
Jag hade lite högre blodtryck än vanligt


Kommentarer
Postat av: Annlo

Ojoj va jobbigt hoppas allt gar bra med er.

Tänk sa här istället nu slipper du ju ha all smärta och kletokladd efter ha fött normalt (man kan ju spricka högt och lagt när bebisen kommer ut)

2009-04-29 @ 02:17:49
URL: http://chopandjay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0