Thilda 6 månader, stora tjejen!

   Idag fyller Thilda ett helt halvår, 6 månader är lilltjejen på pricken idag! Det ska vi fika med en massa städning känns ju bra, sen hoppas jag på att kunna ta det lugnt ikväll och födelsedags fika med hennes farföräldrar ;)

   Nästa vecka är halvårskontrollen så jag vet inte riktigt hur stor hon är men efter att ha vägt henne på mitt Wii uppskattar jag henne till hela 7 kg!

Hon har precis börjat med blöja 4
Skriker
sina falsett ljud på morgonen och lite på kvällen.
Hon rullar runt överallt
Hon ligger på mage och "vandrar" runt sin egen axel
Hon sitter hellre än att man hjälper henne att stå
Hon kan hålla i flaskan själv och växla föremål mellan sina händer
Hon sover hela nätterna
Hon har börjat vägra pure mat så jag försöker ge henne välling, just nu är det 50/50 välling & mjölkersättning.
Hon äter dock 240 ml 4 ggr/dag
Sittdelen på vagnen har hon haft sen hon var 4,5 månader ungefär då hon hellre vill sitta än ligga, den går ju att fälla ner när hon sover :)
Har mest storlek 62 på sina kläder.
Sover 2 ggr om dagarna en halvtimme var om ina hennes föräldrar ligger brevid då kan vi sova i två timmar, lilla busfrö!
Hon brukar "kasta" sig frammåt när hon sitter i knät så hon krålar runt på mage när hon sitter i knät så hon till slut ligger på min mage, detta gör hon även när hon sitter på lekmattan om hon vill åt sina leksaker.

Min lilla tjej har blivit STOR! Eller större för hon är fortfarande liten min "5" månaders bebis ;)




Favoriter i repris, Nyfödd på första bilden, Thildas provsmak 4 månader och en glad liten tös på 5 månader.

Kommentarer
Postat av: Mthess

Och våran minsting blir 1-år på torsdag. Ska på 1-års koll i morgon. Väger nog ca.12kg skulle jag tro.

2009-11-03 @ 18:22:51
Postat av: Jacqueline

Grattis stora lilla tjejen!

2009-11-03 @ 18:50:15
URL: http://jacqueline87.blogg.se/
Postat av: Maddis

GRATTIS =) Hi hi, hon är såå söt.. kan inte förstå att det redan gått så länge.. tyckte de va nyss som du fick henne =)

Kramisar

2009-11-03 @ 20:56:03
URL: http://miixs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0