Världen ÄR inte rättvis när barn far illa.

Jag har vara lite off de senaste dagarna plus att internet har spökat så det har ej gått som jag velat med mitt bloggande.

I helgen fick vi tråkiga nyheter, känns som om de avlöser varandra hela tiden. Det finns en pojke på dagis som thilda leker med varje dag när jag kommer och hans syster kommer alltid och leker med dom när hans mamma skall hämta upp honom så vi brukar stanna lite längre så de får leka av sig. Han är bara några år och har nu drabbats av leukemi och ligger nu inne på Uppsala sjukhus för cellgifter.
Barn skall få vara barn och få växa upp i en trygg värld. Blir tårögd varje dag nu när jag lämnar Thilda på dagis för jag tänker på honom.
Om inte detta är nog så fick jag även veta igår morse att en klasskompis barn som hon precis blivit mor till har fått diagnosen SMA typ 1, detta är en muskelsjukdom som gör att han inte kommer att leva (enligt statistiken) till sin 6 månaders dag.
Så denna vecka är lite tung, sitter och kikar på mina bilder där jag fotograferat just barn, det ger mig en lugnare sinnesstämning och jag försöker få fram ett leende men vad finns det att le emot när barn inte får vara barn?!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Nog är världen bra orättvis ibland =(

2011-01-26 @ 11:49:10
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Jacqueline

fy så otäckt, ja världen är bra orättvis i bland det håller jag med om. Man får så ont i hjärtat när man hör om sjuka barn. :(

2011-01-26 @ 13:17:03
URL: http://jacqueline87.blogg.se/
Postat av: Malin

Men fy så hemskt! Stackarns barn och stackars familjer... :(

2011-01-28 @ 16:25:38
URL: http://andthroughitall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0