Fashion Male Make - Dagens skoltema, Män

   Idag hade vi med oss modeller för första gången. Tur att jag hade min kära sambo med mig för jag mådde inte så bra när jag kom hem här utan sov som en stock i tre timmar. Nej nog om min hjärnhinneinflammation som jag tydligen verkar ha nu ska ni få se vad vi gjort för skoj.

   Vi fick i uppgift att göra 3 olika smikningar idag som stackars Jari fick ställa upp på. Första maken tog jag ej bild på då den ej är så synlig, man tar mest fram hanigheten som vår lärare så fint kallar det. Likadant som man gör på kvinnor man lägger en lätt foundation då det ej skall synas att killen har smink, tar bort ringarna under ögonen, plockar ögonbrynen samt så fick jag dra hela 3 näshår. Stackars Jari. Lite ytterst lite puder sen fixeras ögonbrynen för att de skall ha fin form. Lite highlight för att lyfta fram den inre ögonvrån. Allt är mindre än man tror.

   Andra maken så skulle vi tänka "Dregen". En väldigt manlig make som är lite rockig med eyeliner och shading som man lägger under kindbenet och rundar av neråt inte uppåt som man gör på kvinnor, det skall vara manligt. Shadingen skall även sättas precis över ögonbrynet och suddas uppåt då män har ett mycket större pannben än kvinnan så skall det lyftas fram.

   Tredje maken skulle passa för catwalken och vara highfashion. Kan inte påstå att man finner många manliga modeller på nätet med extrem make. Vi skulle tänka på vad män arbetar med vilka yrken man kan dra nytta av. Jag improviserade till slut och Jari började prata om ett tv-spel där huvudrollen har en speciell make som jag såklart utförde. Detta gillades av läraren att ta direktiv från kunden och sen på två röda göra det är tydligen väldigt populärt. De andra killarna i lokalen såg direkt vilket spel de var och tyckte det var snyggt så jag tror jag lyckades rätt bra.

   Här är då bilderna på Jari:

 




Kan ni gissa vad spelet heter?


Kommentarer
Postat av: Nadja

Jag kan absolut inget om spel så jag kan inte gissa :D



Men snyggt blev det! =)

2010-05-24 @ 18:47:35
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Nadja

Utomhus låter perfekt!! Och självklart när du är frisk och kry igen. Ta hand om dig nu kram

2010-05-24 @ 19:46:21
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Niffert

God of war kanske?

2010-05-24 @ 19:51:33
Postat av: Kristin - En mammas fotoblogg

Linda du har så rätt ;) (Linda = Niffert)

2010-05-24 @ 20:48:18
URL: http://mouziee.blogg.se/
Postat av: Malin

SNYGGT! :-)



Men gumman.. hjärnhinneinflammation?! Då ska du väl ta det lugnt? Nu blir man ju riktigt orolig här!

2010-05-24 @ 23:17:05
URL: http://andthroughitall.blogg.se/
Postat av: Niffert

Spelnörden slår till igen!

2010-05-25 @ 14:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0