10:e skoldagen - Mineral foundation och rouge

   Nu vet jag att jag missat skodag 8 och 9 som handlade om ögon. Det finns en anledning till det. Då den delen faktiskt är så stor (beror på hur man ser det) så har jag tänkt dela upp det hela. För att sminka ett öga är enkelt, allt annat runtomkring för att få till det bra och först att du inte bara kan gå in i en affär och fråga "vilken färg passar jag bäst i?" utan det handlar mer om "vilken form jag skall ha". Så därför, en bit itaget ;)

   Nog om det, mineralpuder höll vi på med idag. Ni som är känsliga för mineralpuder som skall vara s bra för hyn har ni tänkt på att kolla om det innehåller bismuth oxychloride? Detta är ett pigment som har en tendens att klia när man har det i ansiktet och blir varm, inte för alla men för många. Det skapar också en viss irritation. Det tillför glans och skimrande men fungerar som sagt inte för alla ansikten och jag skulle starkt rekommendera att ha ett mineralpuder UTAN detta innehåll.

   Jag själv har en sådan hy som aldrig förut har tålt mineralpuder men idag gick det som på räls.

   Detta puder måste bearbetas in i huden så det fster bättre annars är det lätt att det ramlar av under dagen. Jag som har en rätt så känslig hy använder mig av att blanda i Makeupstores dagcreme eller som idag som är ännu bättre, ett skin serum! det tillför fukt och går faktiskt alldeles utmärkt att blanda dessa puder med för att få en egen foundation och resultatet bara älskar jag. Ska helt byta ut min foundation emot detta för hyn ser så mycket bättre och jämnare ut. ett mer naturligt resultat!

   Över min bas som jag nu fått till hade jag ett duopuder för att ta ner lite glans för det är inte alltid det passar. Detta lägger jag på med en fuktad svamp för bästa resultat. 

   Du kan även få till en bra concealer genom att använda mineralpuder. Någon dag skall jag demonstrear hur man INTE ska lägga på en concealer som alla så fint gör men en sak i taket, ni kommer att förstå vad jag menar när jag visar sen ;)

   Nu ska här lekas med lilltösen men lite bilder från gårdagen kommer upp efter läggningsdags för tösen.

  

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vad bra bilden blev =) kram

2010-05-03 @ 19:39:37
URL: http://mrsalex.blogg.se/
Postat av: Jacqueline

hihi precis! Frågade honom lite om det förut och han tyckte det lät kul. så bara säga till om du behöver honom någon gång!



Grattis även till lilla Thilda på 1 årsdagen.

2010-05-03 @ 20:31:19
URL: http://jacqueline87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0