Kändismingel och Makeup tack vare - Kvinnor i tiden

   Då var man uppe klockan halv 6 på morgonen för att försöka bege sig iväg till Cirkus i Stockholm. Skulle ha gått upp klockan 5 men var det någon som orkade det efter 5 timmars sömn. Icke! Trött, orkeslös, slut i huvudet men otroligt peppad. Tänk att man trotts sitt sega alter ego faktiskt kan vara riktigt glad över vad dagen har att erbjuda när man går upp denna fredag. Det är GIVET att leendet skall sminkas på, på morgonen.

   Smink, lite hårrufs eller min lejonman för fin frisering som jag brukar säga, hekt, snabb kopp the vilket jag upptäckte blev två klunkar, g igenom sminkväskan, packa extra batterier till kameran och om inte det var nog så stod jag faktiskt igår och tvätta mina borstar FYRA gånger, det ni! Yes, schampo och sen balsam de skulle vara fina och rena och alldeles alldelels mjuka när de skulle användasidag.

   Detta var en otroligt rolig start på en otroligt givande dag med Tania min lilla grevinna i Stockholm som jag fått arbeta med idag från skolan.

   Väl uppe i storstan blev det kaffe på Waynes där jag även mötte upp fröken, hon skulle lära virrpannan hur man tar tåget i Stockholm, inte skall det vara lätt när det är svårt och man i stockholm betalar biljetten i vad som kan tyckas vara en parkeringsautomat innan man går på för att åka EN ZON! Stockholmarna är inte riktigt kloka ;)

   Det blev lite mingel med Ulla Skoog, som jag bara älskar ifrån Yrrol by the way, sminkning av Moa Lind som vi haft kontakt med och som var hur trevlig och go som helst, lite illa är det bara att jag tar så lätt efter dialekter, hade något roligt åt mig själv idag när jag fick till en hel del fina ord.

   Malou von Sivers kom och skulle ha ett föredrag på detta event och HON var värd att lyssna på, alla talarna var det i o för sig men hon var inte som jag tänkt mig. Tania förskönade hennes smink innan hon skulle inta scenen då hon redan lagt en liten make innan hon kom. Sen kom Babben Larsson, underbar människa, jag har fått mig många goda skratt idag och tror verkligen att livet börjar efter 50 nu när jag hört hennes tal, skall köpa hennes nya bok tror jag ;)

   Mikael Nyqvist kom runt lunch i all strissstress men lika glad var han för det och honom fick jag äran att sminka idag. Inte alla som får platta håret på stjärnan ifrån Millennium filmerna ;) Här hann jag inte höra hela föredraget då vi blev inringda till att sminka Meg Tivéus - Sveriges mest framgångsrika kvinnliga företagsledare och senare Lisbeth Carlborg - präst och handledare. Meg med många bollar i luften och Lisbeth en riktigt go äldre dam måste jag säga som är värd många varma ord!

   Kan bara tala gott om alla idag och om erfarenheten, får jag göra det igen så gör jag om det. hela teamet från Confex som höll i det här är helgoa, trots att "fotografen" Fredrik och jag hade en innre fajt om fotandet idag så blir man inte annat än varm i hjärtat när de trotsa att de har en egen fotograf gärna vill ta del av mina bilder. Det är dock något jag skall ta del av imorgon och retuschera vidare de bilder som jag tagit då jag vill kunna få ut flera på en gång. Men imorgon är en annan dag ;)


Kommentarer
Postat av: Emeli

Verkar som du haft en riktigt bra dag! :)

2010-06-05 @ 22:54:20
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0