Provdag 1 på INT Make Up Center

   Då var det dags för slutproven och idag har vi Lillis och vårat första slutprov. Skall bli spännande att se vad det skall bli vi ska få göra. Något som däremot inte är så roligt är att jag nu måste åka via Västerås och in till Stockholm vilket innebär att även om jag har sovmorgon nu och börjar klockan 10 så måste jag nästan gå upp samma tid ändå, tur att jag vaknade tidigt och var pigg trots det ;)

   Så nu sitter jag och spanar in sminktrender. En sak är säkert när det gäller sommarens trender, det skall vara blekt, det skall vara shading men INGET rouge! Sen är det lite blandat. Dior kör med mycket eyeliner ala 50 talet fast betydligt mer samt samma färger på locken, matt blått och grönt med röda läppar. Givenchy kör med en metallsvart sotning och glitter samt lite bruntonade läppar. Denna sotning har jag sett liknande hos fler designers. Jean paul G har en liten färgkompott på ögonen men det mesta går i "höstfärger". Rätt kul det här. Man kan se att de gått tillbaka lite till årtalsmakeupen. Så det ska bli kul att se vad som händer idag.

   Sen tar man examen, jippie!!!

   Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Emeli

Lycka till :)

2010-06-21 @ 10:34:55
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0