Nikon VS Sigma!

   Nu har jag funnit två objektiv i en prisklass jag tycker är helt okey. Med tanke på den bildkvaliten jag vill ha så går jag på en mellanklass prismässigt sett. Jag är ju inte hur rik som helst annars hade jag tagit ett ovjektiv som är något dyrare än jag kikat på här. Ska ju plugga också och tro mig det kostar.

   Åter till bjektiven då:

   Båda är teleobjektiv med zoom. Har autofokusering och autofokusmotor, finns ingen information om sigmat påprisjakt men jag har kikat på nätet och det står att den visst har autofokusmotor. Närgränsen är 1,5 meter på båda två och Nikon objektivet väger 725 gram men Sigmat väger bara 610 gram. Dessa två är väldigt lika i sig så jag har beslutsångest nu. Skulle ha ett vidvinkelobjektiv ifrån början men tro mig det köper jag sen ;)

   Med tanke på att Nikonobjektivet tillverkades 2006 i original och Sigmat 2009 så tror jag mer på Sigmat då jag tror att utvecklingen gått frammåt sen 2006!

Nikon Nikkor AF-S 70-300/4,5-5,6 G VR IF-ED     Sigma AF 70-300/4,0-5,6 DG
                                                                                                                          OS for Nikon/Fujifilm
5490:-                                                                                                             4595:-


 

         

Bilder lånade ifrån: www.prisjakt.nu

Vad ska jag ha nudå?!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Nikon har jag kikat ett tag på, fast jag har inte känt något behov av en sådan zoom riktigt ännu. Dock skulle jag vilja ut och fota djur, och då skulle det vara kul att ha.



Jag skulle inte låta årtalen avskräcka, finns många Nikon/Nikkor-objektiv som slår ut massor av nyare obejktiv, just för att de håller hög klass redan från början.



Snygg header dessutom :-)

2010-02-28 @ 07:43:34
URL: http://hannasfoton.blogg.se/
Postat av: Nadja

Svårt val, jag skulle nog ta Nikkor faktiskt..iaf när de skiljer så lite i pris.



Musikalen var värdelös!! ;-/

2010-02-28 @ 12:36:46
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Mthess

Flyersen går att se på hemsidan. Gå in under delta på en visning.

Var inte så intressant tyckte jag.

2010-02-28 @ 13:53:20
URL: http://famskarp.blogg.se/
Postat av: Johanna - Fotoblogg!

Sv: Åhh vad spännande att hon har börjat att lära sig att stå & gå! Härliga bilder var det också. :)



Jag har gjort ett inlägg precis med bilder som jag fotade igår med mitt Nikon 70-300 mm om du vill se lite. Jag tycker nog att du ska välja Nikon framför Sigma.

Gå in på denna länken för att läsa lite om Nikon-objektivet:

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=13743

Du kan nog hitta Sigmat där också. :)

2010-02-28 @ 21:58:31
URL: http://lionfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0