2:a skoldagen - Hudvård/ Fransar & Bryn

   Huden är ett större område än vad man tror. Man blir nog aldrig fullärd där tror jag :) Idag gick vi genom 3 av de alla hudlagren som finns men vi gick igenom de 3 viktigaste och det var ju mer än nog. Vi har haft hudvård med ansiktsrengöring, peeling, ansiktsvatten och dagcreme. Nu har jag även fått förklarat för mig VARFÖR man ska ha ansiktsvatten. Jag använder mig av det varje dag men nu har jag verkligen fått höra vad det är bra till också, haha.

   "När man tvättar sig så förstör du balansen eller snarare PH-värdet i ansiktet och om du sätter på en dag eller nattcreme på än gång efter tvätt så tar det 3-4 timmar innan PH-värdet åteställs, Ph-värdet är 5,5 i ansiktet! Detta visste INTE jag. Men om du istället tar ansiktsvatten direkt efter tvätt och baddar på med bomull för att sedan sätta på cremen för dagen så återställs det på momangen.

   Det finns 4 olika hudtyper.

   Tack vare underbara Johanna våran lärare så har jag idag även förstått att även om du har en hudtyp så finns det olika tillstånd i livet när det gäller huden. Du kan vara sjuk och få jätteblemmor eller stressad och få samma sak men du byter ej hudtyp för det även om du kankse skulle behöva andra preparat för att motverka tillståndet, tåls att tänka på.

   Vi fick ju veta lite mera ingående än vad jag skriver här och betydligt mer men som sagt detta är mest för att jag skall komma ihåg vad vi gjort och få en liten repsir när vi är färdigutbildade Make Up Artister!"

   Sen har vi färgat och plockat bryn idag tack vare 3 punkter, jag ska helt klart köpa hem en "kniv" som man använder när man fort ska forma ett bryn till en plåtning eller annat de är ju bara guld värd! Så nu har jag fått gratis plock och färgning av både fransarna och brynen, perfekt! tänk att det även finns regler till detta, ni skulle bara veta ;)

   Nog att jag har varit noga med min hudvård men efter idag så har jag lärt mig så otroligt mycket mer så det blir mer hudvård åt mig ;)

   Nu ska jag hålla mig vaken till vällen så jag kankse kan sova sen, kommer ut med ett väldans bra tips lite senare.

   PÖSS!!!



Kommentarer
Postat av: Malin

Det låter så himla kul, det du får vara med om och lära dig!

2010-04-21 @ 15:40:32
URL: http://andthroughitall.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Åh kan du inte lägga ut ett kort på dina ögonbryn.

Jag skulle även vilja se på kniven och hur man använder det.

Kan du inte göra en liten

hur man fixar ögonbryna skola för oss som läser din blogg?

2010-04-21 @ 15:45:33
URL: http://ladye.blogg.se/
Postat av: Nadja

Det känns som jag får Flashback varje gång jag går in och läser här nu.. Kommer ihåg allt vi gjorde och det känns som igår och inte 10 år sen typ ;)

2010-04-21 @ 16:15:17
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0