Dagens nyinlärning, Kalle Ankas far?!

Jag har alltid funderat på vem Kalle Ankas far är fråga mig inte varför men jag har ju kommit på att det är väldigt många i ANKA klanen som man vet väldigt lite om så därför tänkte jag ta reda på detta idag och detta är vad jag kommit fram till:

Kalles far heter Kvacke Anka och Kalle har en syster, Dumbella,  som är mor till Kalles så kallade "brorsöner", Knatte, Fnatte och Tjatte. Deras far vet man inte mycket om.

Farbror Joakim är egentligen Kalles Morbror.

Och Kalles farmor är faktiskt hans riktiga farmor men hon kommer då ifrån klanen Knös.

Förutom en morbror (Farbror Joakim) har Kalle en till mindre omtalad moster vid namn Matilda.

Och Mårten Gås som bor hos Farmor är egentligen Farmos brors barnbarn.

Kicki, Pippi och Titti är inte släkt med någom såsom Kajsa Anka och Oppfinnarjocke, tur är väl det!

Det är ju underligt hur alla är släkt på så lång distans och endå umgås och lever med varandra jag menar hur har man det själv i släkten?





Man lär sig något nytt var dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0