Dagens nyinlärning, Jurassic Park fick 3 Oscars!

   Detta fenomenet var nytt för mig för så bra var den inte men den fick tydligen 3 Oscars som sagt. Denna film hade premiär 1993, för 16 år sedan på dagen idag. Dock så var den 3e september en söndag och jag minns att jag såg den med fotbollslaget.

   Harrison Ford tackade nej till huvudrollen.

   Hammond, ägaren av ön i filmen, spelad av Richard Attenbourough hans roll skulle egentligen bli kvarlämnad på ön i filmen men i sista stund togs den scenen bort. Detta var också den första rollen Richard gjort på 15 år.

   Sean Connery blev först erbjuden att spela Hammond men tackade nej.

   Det ryktas om att det skall släppas en 4e film, inte för jag tycker den senaste var något vidare så vi får väl se.




Idag är också Charlie Sheens födelsedag ifrån min favoritserie, "Two an a half men"

  
Man lär sig något nytt var dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0