Dagens nyinlärning, hemsökta 11 September!

      Vad som hände 2001 och 2003 vet nog hela världen om. World Trade Center och Anna Lind men vad ni kanske INTE visste var:

 att idag grundades Världsnaturfonden 1961 i Schweiz!

Det 1000:e dödsfallet bland de amerikanska soldater i Irak inträffar.

   Den svenske formel 1-föraren Ronnie Peterson avlider i sviterna av en olycka i Italiens Grand Prix på Monza dagen innan. Detta skedde 1978. Den 19 december 1987 hittades Barbro, Ronnies fru, död i hemmet efter en olycklig kombination av alkohol i samband med lugnande medel i ett varmt bad. Hon hade aldrig kommit över sorgen efter Ronnie och dog bara 40 år gammal.

   Jag har aldrig sett den här händelsen på tv men kollade upp det på You Tube och med tanke på att Anna Lind blev knivhuggen den 10 och dog dagen efter, samma händesleförlopp som Ronnie han dog dagen efter loppet den 11 så känner jag bara att detta datum är hemsökt!





Man lär sig något nytt var dag!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Nä men fy va hemskt :( Jag visste inte heller om den historien, men den va väldigt tragisk.



Tack, ja jag tröttnade på den gamla designen.

På tal om tänder, så skulle jag oxå behöva gå till tandläkarn, misstänker ett hål :/

2009-09-11 @ 21:47:57
URL: http://ellaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0