Tröttnat på gamla vaggvisor till de små, nån?!

   Kan inte sova, för mycket tankar. Och vad funderar jag på då som gör mig sömnlös, jo vaggvisor, vilka problem en småbarns förälder har :) 

  Är det bara jag som tröttnat på alla gamla vaggvisor som finns? Det är kankse så, jag har suttit på nätet inte bara idag utan andra dagar och kollat på vad det finns för skoj vaggvisor som man kan sjunga för barn. Även visor som tröstar dom när dom är ledsna eller annat för att aktivera de små. Finns nog inga tröstvisor för de små!

   Och nu har jag tröttnat så pass mycket att jag tar och skriver om klassiska visor till lilltösen. Samma gamla musik men annan text, Thilda verkar tycka om dem iallafall. Likaså min sambo till och med men det kanske bara är för att jag är lite kreaktiv vad vet jag.

   Är det någon mer än jag som tycker att det som är på marknaden är trist och vill ha lite förnyelse? Kanske bara är jag som ör larvig vad vet jag men fortsätta skriva skall jag nog göra, vad gör man inte när man är uttråkad.

   Suck, som sagt vilka problem en småbarnsförälder har.

Kommentarer
Postat av: Bigsis

sjung endast låtar från star wars..........dvs nynna.........

2009-10-15 @ 12:20:09
Postat av: Lillan

ingen fara alls. kan tyvärr inte se din mail. skriv den i själva meddelandet istället. kram Lillan!

2009-10-15 @ 15:22:13
URL: http://tavlingstipsarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0