Läkare, försäkringar och full rusch!

   Idag har varit en givande dag. Började med att få åka till läkaren med Thilds där hon blev utskriven från Mälarsjukhuset. Hon vägde idag 2685 gram och har växt till sig med hela 47,5 cm. Vad fort allt går!

   Sen har jag ringt till mitt försäkringsbolag och fått reda på att jag får tillbaka pengar för hennes sjukhusvistelse.många bäckar små som man säger. Ringde även försäkringskassan men som vanligt så går det ju inte att komma fram dit och kommer man väl fram är det 30 minuters väntetid, suck! Men som tur är kan man göra otroligt mycket på nätet om man har e-legitimation som tur är. Har både ordnat med vabbdagar för den tiden hon låg på sjukhuset samt min föräldrarpenning.

   Sen hann jag inte mer än att komma innanför dörren innan det ringde ifrån BVC där Anna berättade att hon skulle komma på hembesök imorgon för att kolla till den lilla tösen.

   Hann med en halvtimmes amning sen ringde de på dörren. En försäljare ifrån Tele2 så vi bytte äntligen hemtelefon till något betydligt billigare samt att vi får 2 nya mobiltelefoner jag och J. Ingen värstingtelefon men en uppgradering av de telefoner vi har som vi är himla nöjda med så man skall inte klaga. Särskilt inte när vi fick dom gratis. Så efter maten här har man inte hunnit med mycket, dagen har bara rusat förbi men har fått mycket gjort tycker jag.

Lite kort info om Thilda:




Vikt 2685
Längd 47,5 cm
Huvudomfånget 34,5 cm
Inget fel på hennes höfter trots att hon legat i säte men vid 6 månader skall benen röntgas på rutin.
Här ligger hon i mitt knä som ett stort frågetecken på Mälarsjukhuset idag :)

Kommentarer
Postat av: Bigsis

Hon är så söt!

2009-05-26 @ 14:37:48
URL: http://vaderfamily.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Skönt att allöt gått bra hos läkarn. Söt så:)

2009-05-26 @ 16:47:45
URL: http://finafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0