Wario Land "The shake dimension"




   Äntligen kom det lite underhållning hem i brevlådan så nu har jag lite att göra. Detta spel är till Nintendo Wiit så det blir lite rörelse men det skall nog gå bra. Wario är ju en figur som dykit upp på senare tid med Super Mario gänget. Första gången jag såg Wario var i spelet "Super Smash Bros" ett spel som jag för den delen rekommenderar starkt.

   Det är lite av ett fighting spel där man även har ett litet äventyr som utspelar sig med jämna mellanrum i form av diverse filmklipp.

   I detta spel finner man kända karaktärer som:

Zelda
Yoshi
Donkey Kong
Ice Climbers
Pikachu
ifrån pokemón
Snake ifrån Metal gear
Pit ifrån kid icarus mm...

   Alla karaktärer ägda av nintendo så man får en liten nostalgitripp när man spelar detta. Men nu innan jag skriver en recension om det spelet skall jag börja att spela Wario då jag tycker jag väntat länge nog. Så vi hörs väl om ett par timmar ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0